Various aspects of the game are leveled. This means that as your character increases in level, some enemies become more challenging but also the quality of the items you find becomes better. However, the leveling system in Skyrim has been altered from that used in Obilvion's, in response to criticisms of Oblivion's leveling system.
Different locations in Skyrim have different inherent difficulties. In other words, some dungeons are designed to be too difficult for low-level characters to enter. More challenging dungeons are generally located at higher elevations, meaning that early in the game players may want to avoid mountainous regions. However, more difficult dungeons contain better rewards. In addition, some high-quality items can be randomly found even early in the game.
The level of a given dungeon is fixed the first time you enter it. Therefore, places that you enter early in the game will always contain relatively weak enemies, even if you return to the same dungeon at the end of the game.
게임의 여러 측면이 동등해졌는데(플레이어와) 이말은 플레이어 레벨이 올라갈수록 몇몇 적들도 더 강해지며 얻을 수 있는 아이템도 더 좋아진다.
스카이림의 각각의 장소들은 각각의 고유한 난이도를 가지고 있는데, 어떤 던전은 저레벨 플레이어에게 매우 어렵게 디자인 되어있다.
좀 더 힘든 던전들은 일반적으로 고지대에 위치하는데, 저레벨의 플레이어들은 산악 지역을 피하는게 좋다.
그러나 더 고난이도의 던전은 더 좋은 보상을 포함하고 있고 또 몇몇 좋은 템들은 처음시작할때 랜덤하게 발견할 수도 있다.
특정 던전의 난이도는 플레이어가 처음 들어가는 레벨에 맞게 고정된다. 그러므로 저레벨때 들어간 장소는 고레벨때 다시와도 여전히 상대적으로 약한 몬스터가 나온다.
-출처 : UESP WIKI-
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