공식 홈페이지에 Casey Hudsond이 매팩3 엔딩에 대해 공식 언급을 한게 나왔습니다.
아래는 제맘대로 번역한 내용입니다.
There’s been a lot of discussion and debate about the conclusion of Mass Effect 3, so I thought I’d share my perspective with you here. I’ll avoid outright spoilers, but I’d still recommend finishing the game and experiencing it for yourself before reading this.
매팩 3의 결론에 대해서 말들이 많으니까 나도 좀 말해볼께.
For the last eight years, Mass Effect has been a labor of love for our team; love for the characters we’ve created, for the medium of video games, and for the fans that have supported us. For us and for you, Mass Effect 3 had to live up to a lot of expectations, not only for a great gaming experience, but for a resolution to the countless storylines and decisions you’ve made as a player since the journey began in 2007. So we designed Mass Effect 3 to be a series of endings to key plots and storylines, each culminating in scenes that show you the consequences of your actions. You then carry the knowledge of these consequences with you as you complete the final moments of your journey.
8년동안 우리팀은 열심히 일했다능. 우리가 만든 캐릭터, 게임, 팬들을 모두 사랑해여. 매팩3는 기대가 겁나 컸는데, 재미있는 게임일 뿐만 아니라 2007년부터 시작된 셀수없는 스토리라인과 니가 만든 결정들이 다 끝나는거라 그래여. 그래서 우리는 매팩3를 중심되는 키 플롯과 스토리라인을 가지면서 여러분의 행동의 결과들을 잘 마무리 지을수 있는 엔딩 시리즈로 디자인 했어요. 그러면 당신은 아 드디어 이게 끝났구나 하고 감동에 쩔게 되겠죠.
We always intended that the scale of the conflict and the underlying theme of sacrifice would lead to a bittersweet ending—to do otherwise would betray the agonizing decisions Shepard had to make along the way. Still, we wanted to give players the chance to experience an inspiring and uplifting ending; in a story where you face a hopeless struggle for basic survival, we see the final moments and imagery as offering victory and hope in the context of sacrifice and reflection.
우리는 항상 갈등의 스케일과 근본적인 희생의 테마가 씁쓸한 엔딩을 만들도록, 아니면 쉐퍼드가 만든 괴로운 결정들을 배신하도록 의도했어여. 여전히 우리는 니들한테 희망적이고 좀 씐나는 엔딩을 갖을 기회는 주고 싶었습니다. 기본적인 생존에 몸부림 치면서 절망을 느끼는 스토리 중에서, 우리는 마지막 순간에서 희생 속에서 승리와 희망을 형상화한 장면을 볼 수 있었죠.
We've had some incredibly positive reactions to Mass Effect 3, from the New York Times declaring it “a gripping, coherent triumph”, to Penny Arcade calling it “an amazing accomplishment”, to emails and tweets from players who have given us the most profound words of appreciation we've ever received.
우리는 매팩 3에 대해 겁나 많은 긍정적인 평가를 들었습니다. 뉴욕타임즈는 겁나 칭찬했고, 페니 아케이드도 칭찬했고, 이메일과 트위터에서 사람들이 박수치고 질질 싸고 난리났죠.
But we also recognize that some of our most passionate fans needed more closure, more answers, and more time to say goodbye to their stories—and these comments are equally valid. Player feedback such as this has always been an essential ingredient in the development of the series.
그러나 우리는 또한 수많은 덕후와 빠돌이들이 더 많은 결론과, 더 많은 대답과, 함께 보냈던 많은 이야기들에게 잘가 안녕 흑흑 할 더 많은 시간이 필요하다고 외치는걸 알아차렸습니다. 이런 불평들 역시 똑같은 가치가 있습니다. 플레이어의 피드백은 우리가 시리즈를 만드는데 항상 중요한 겁니다.
I am extremely proud of what this team has accomplished, from the first art concepts for the Mass Effect universe to the final moments of Mass Effect 3. But we didn't do it on our own. Over the course of the series, Mass Effect has been a shared experience between the development team and our fans—not just a shared experience in playing the games, but in designing and developing them. An outpouring of love for Garrus and Tali led to their inclusion as love interests in Mass Effect 2. A request for deeper RPG systems led to key design changes in Mass Effect 3. Your feedback has always mattered. Mass Effect is a collaboration between developers and players, and we continue to listen.
나는 매스이팩트 세계관의 첫번째 컨셉아트에서부터 매팩3의 마지막 순간까지 우리 팀이 이걸 해낸게 아주 아주 자랑스럽습니다. 그러나 이건 우리 혼자 한게 아니에요. 시리즈 전체를 걸쳐서 매스이팩트는 개발자와 팬들이 함께 경험을 공유했고 -단순히 게임만 같이 했다는게 아니라 디자인과 개발을 함께 했죠. 개러스와 탈리를 향한 샘솟는 사랑은 걔들이 매팩2에서 연애가 가능하도록 만들었고, RPG를 더 넣어달라는 말에 매팩3의 키 디자인을 바꿨습니다. 여러분의 피드백은 항상 신경스고 있습니다. 매팩3는 개발자와 플레이어의 합작품이에요. 그리고 우린 계속 듣고 있습니다.
So where do we go from here? Throughout the next year, we will support Mass Effect 3 by working on new content. And we’ll keep listening, because your insights and constructive feedback will help determine what that content should be. This is not the last you’ll hear of Commander Shepard.
자 그럼 이제 어쩔까요? 내년까지, 우리는 매스이팩트3를 새로운 컨텐츠로 보강할겁니다. 그리고 우리는 계속 들을거에요, 왜냐면 여러분의 피드백이 그 새로운 컨텐츠가 어떻게 될지 결정할테니까요
We look forward to your continued support and involvement as we work together to shape the remaining experiences in the story of the Mass Effect trilogy.
매스이팩트 트릴로지를 위해 항상 여러분의 지지와 참여를 고대하고 있습니다.
Thanks for taking this journey with us.
함께 여행해주셔서 감사합니다.
Casey Hudson
세줄요약
1. 엔딩 원래 그럼.
2. 내년까지 확장팩이든 DLC든 나오긴 나옴.
3. 그러니까 계속 징징거려봐라 호구들아.
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안돼 이녀석 정신승리 하고있어
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